Strategiesessie

Strategie, plan én actie

Je bedrijf staat, je haalt mooie resultaten en je klanten zijn super tevreden. Je gaat met je bedrijf voor kwaliteit en dat wil je ook uitdragen.

Je hebt alleen moeite het slim positioneren van je bedrijf, online en offline. Hoe bereik je je doelgroep? Hoe betrek je mensen bij je bedrijf? Zonder eigen afdeling hiervoor probeer je van alles. Maar tot nu toe heeft het nog niet veel opgeleverd. Het kost vooral veel tijd.

Het kan ook anders. En makkelijker.

Niet langer zelf alles bedenken en oplossen maar weten wat je moet doen, voor wie je dat doet en wanneer. Met een stevig fundament voor jouw content marketing en communicatie. En een plan om hier hier meteen mee aan de slag gaan.

Ja, klinkt goed!
Ik plan een kennismaking in

Het hoeft niet zo ingewikkeld te zijn

Jij ziet echt wel het belang in van goede marketing en communicatie. En je weet, het is net als met sporten: je houdt het alleen vol als je een duidelijk doel hebt, een slimme strategie en een concreet en haalbaar plan.

Weten wat nu het belangrijkste is om te doen én waar je je tijd niet in hoeft te steken. Want nu of straks, je bent ontzettend druk en je hebt nooit tijd over.

Wat gaan we doen?

Tijdens de strategiesessie bepalen we wat het doel is van je marketing en communicatie. We onderzoeken hoe jij eruit kunt springen als merk en hoe je je onderscheid van anderen in de markt. We bepalen je doelgroep en kijken waar de kansen liggen voor een sterke en onderscheidende propositie.

Dit werk ik uit tot een praktische strategie. En dan? Dan gaan we over tot actie.

Praktisch plan en support

We plannen drie online Marketing Support sessies in waarin we de strategie uitwerken tot een concreet plan waar je meteen mee aan de slag kunt. Geen dertien-in-een-dozijn oplossing maar eentje die past bij jouw bedrijf of organisatie. Zodat het haalbaar is en je het vol kunt houden. Ik geef je tools waardoor het makkelijker wordt om in beweging te komen en in beweging te blijven.

Tijdens deze Marketing Support sessies ben ik je sparringpartner, vraagbaak en enthousiaste supporter. Ik denk met je mee en zie waar jouw kansen liggen.

Want om communicatie en content marketing effectief en succesvol te maken, is het belangrijk om consistent te zaaien, oogsten en bijsturen waar nodig. Een duidelijk plan is essentieel om niet weer vol enthousiasme te starten en het vervolgens te laten verstoffen.

Stop met aanrommelen. Het is tijd voor gerichte actie zodat je je kostbare tijd goed besteedt.

"A goal without a plan is just a wish."
Antoine de Saint-Exupery

Even praktisch! Hoe gaat het in zijn werk?

Je wil uiteraard eerst weten of ik jou goed kan helpen en of mijn manier van werken bij jouw bedrijf of organisatie past. Daarom plannen we eerst een vrijblijvend online kennismakingsgesprek. Hierin bespreken we jouw wensen en waar jij tegenaan loopt. We bespreken ook wie van het team aansluit bij de sessie.

Gaan we samen aan de slag? Dan prikken we meteen een datum voor de strategiesessie. Hou hier een dagdeel voor vrij (3-4 uur). En natuurlijk blok je daarna tijd in je agenda om met de plannen aan de slag te gaan.

Wat gaan we doen tijdens de strategiesessie?

  • We bekijken je huidige situatie en je gewenste situatie. Welke doelen heb je voor de korte en de langere termijn?
  • We bepalen hoe jij je bedrijf neer kunt zetten als sterk merk en waarmee je je onderscheid.
  • Wie is je ideale klant/ je ideale doelgroep? We scherpen dit verder aan en onderzoeken hoe je ze het beste kunt bereiken (online/ offline).
  • We nemen je aanbod onder de loep en kijken waar het eventueel nog niet lekker loopt of wat onduidelijk is voor je klant.
  • Waar liggen je kansen? Waar ga je meteen mee aan de slag en wat kom later?

Ik deel veel praktische tips die je meteen toe kunt passen. En loop je tegen technische troubles aan? We kijken er meteen naar. Ik werk met diverse partijen samen zoals web designers, fotografen, grafisch vormgevers, technische VA's etc. Zij zijn echte specialisten in hun vakgebied. Wat niet meteen opgelost kan worden, kan aan een specialist uitbesteed worden.

Aan het eind van de strategiesessie plannen we meteen de drie Marketing Support sessies in voor een soepel en actief vervolg.

“Consistent action creates consistent results.”

- Christine Kane -

Na de strategiesessie:

  • Weet je hoe je je kunt onderscheiden van al die anderen die ogenschijnlijk hetzelfde doen.
  • Heb je nooit meer last van 'Help, wat moet ik nu weer online delen?!'.
  • Weet je hoe je tijd bespaart door te focussen op wat echt werkt op het gebied van marketing en communicatie. En te stoppen met wat niks oplevert.
  • Heb je voldoende ideeën om direct mee aan de slag te gaan. Maar dan wel gericht, geen overkill aan losse flodders.
  • Kies je een duidelijke focus waardoor je een hoop tijd en energie bespaart.

      Tijdens de strategiesessie brengen we focus en structuur in je communicatie en marketing. Het resultaat is een gerichte strategie, focus en rust. Niet langer aanrommelen maar duurzaam groeien in bereik en impact.

      Ja, ik weet genoeg!
      Ik plan een kennismaking in
      Image

      Investering

      De investering voor een strategiesessie inclusief 3 online Marketing Support sessies is 1597,- excl. btw. Daarvoor krijg je:

      • De sessie met jou en eventueel je team (locatie in overleg) waarin we de basis bespreken voor de strategie en een doelgericht plan.
      • Een duidelijke en op maat gemaakte strategie als fundament voor al je communicatie en marketing.
      • Drie online Marketing Support sessies waarin we de plannen verder uitwerken en ook in actie komen zodat het geen plan op de plank wordt.
      • Veel persoonlijke tips en praktische tools die het jou en je team makkelijker maken om consistent zichtbaar te blijven.

      Na de strategiesessie en de Marketing Support sessies weet je waar jouw focus ligt voor je marketing en communicatie en kun je hier zelf verder mee aan de slag.

      Klanten over Soof

      Wij wilden met SZpecialist werken aan naamsbekendheid en zichtbaarheid. We wilden hulp bij het maken van de juiste content en het aantrekken van mensen.

      Dat is gelukt!

      Samenwerken met Sophie is meteen een stok achter de deur om actief te blijven met onze communicatie en marketing.

      Ze denkt mee vanuit jouw bedrijf en weet doelen mee te realiseren. Ze heeft veel kennis en geeft bruikbare en werkbare tips. Met veel passie, enthousiasme en ongevraagd meedenken helpt ze jouw bedrijf mee naar een hoger niveau. Ze is een inhoudelijk expert en een heel fijn mens om mee te werken!

      Femke de Vos - SZpecialist

      Ik worstelde met mijn marketing en positionering. Ik kreeg wel klanten door mond tot mond reclame. En hoewel dat natuurlijk fantastisch is, is het niet genoeg om met mijn bedrijf te laten groeien.

      Na wat zelf rommelen zag ik dat ik hulp nodig had. Ik had geen overzicht en deed van alles maar een beetje. Ik voelde me 'overwhelmed' door alle mogelijkheden.

      Sinds ik met Sophie werk heb ik een duidelijke lijn in hoe ik de komende maanden aan de slag ga. Niet teveel tegelijk. Stap voor stap. Mijn prioriteiten zijn helder en ik weet wat ik moet doen. Hierdoor ervaar ik meer rust.

      Maar dat niet alleen: mijn marketing werpt nu zijn vruchten af en is effectief. En daar gaat het natuurlijk om! Sophie is heel deskundig en kan haar kennis goed overbrengen. Ze brengt structuur aan en zorgt ervoor dat je daar altijd op terug kan vallen.

      Daarnaast is het ook nog een feest om met Sophie te werken. Ze heeft oog voor wat ik belangrijk vindt en maakt echt een persoonlijk plan. We werken hard samen tijdens de Marketing Support die we nu maandelijks doen, maar er wordt ook veel gelachen. Een mooie combinatie.

      Ingrid Raven - Kijk in de Praktijk/ Raven Remedial Teaching

      Ik koos voor een Strategiesessie na een zeer inspirerende gratis sparsessie waarin Sophie al liet zien dat ze zich inleefde en inlas in onze onderneming en onze klanten.

      Voor onze sessie vond ik het lastig om te kiezen waar ik me op zou richten bij het aantrekken van nieuwe klanten. LinkedIn, ja leuk, maar hoe dan? Ik had sterk het gevoel dat het beter kon, maar wist niet goed hoe precies.

      Ik weet nu waar ik me de komende periode op kan richten met mijn marketing. Niet meer hopen dat het goed uitpakt, maar meer vertrouwen in dat wat we doen ook - op den duur - effect zal hebben.

      Sophie heeft me duidelijk gemaakt wat het betekent om vanuit de klant te denken. Hoe je mensen meeneemt in je waarom. Dat het best persoonlijk en prikkelend mag zijn.

      Ik ben onder de indruk van Sophies aanpak. Door haar grondige voorwerk en de vragenlijst vooraf konden we in de sessie meteen de diepte in.

      Sophie, je werkwijze inspireert mij als ondernemer om de hoogste kwaliteit te bieden.

      Janine Koppers - Roots of Me