Levert social media echt klanten op?

Open winkel

Ik had laatst een gesprek met een ondernemer over zijn marketing. Hij stelde dat Instagram wel leuk was maar niet direct business opleverde. In zijn branche werkte dat toch vooral ‘via via’.

Vertrouwen

Uit onderzoek blijkt dat mensen meerdere keren met je product of dienst in aanraking moeten komen voordat ze voor jou kiezen. De een doet een aankoop na 4 keer, de ander gaat pas met je in zee na 50 keer iets van jouw bedrijf te hebben gezien.

Ga jezelf maar na, voordat je een aankoop doet of voordat je met iemand gaat samenwerken, wil je toch weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Je wil iemand een beetje leren kennen, zeker als het om een dienst gaat. Er zijn weinig mensen die na één blik op je website meteen jouw klant worden.

Reclame

De meest makkelijke manier is dan toch via social media. De kosten zijn laag, het bereik is enorm en het is het makkelijker voor jouw klanten of trouwe volgers om ‘via via’ reclame voor je te maken! Eén druk op de knop om jouw bericht te delen is genoeg.

Verder zijn Instagram maar ook Facebook en LinkedIn de kanalen om te laten zien waar jouw bedrijf voor staat. Uiteraard laat je zien wat je verkoopt, of dat nu een product is of een dienst. Maar als je ook echt waarde deelt in de vorm van kennis, inspiratie of tips dan zien potentiële klanten wat je in huis hebt.

Dus laat je zien! Deel je kennis. Inspireer mensen. Zo levert social media echte klanten op.

Volg je me al op Instagram? Daar neem ik je mee in ‘all things content marketing’ waarmee jij je favoriete klant aantrekt. Zie ik je daar?