Social Media Scan
Na de introductie van Reels heeft Instagram weer een nieuwe feature gelanceerd: Instagram Gidsen. Een zesde content vorm binnen het platform naast berichten, stories, IGTV, Live en Reels. Maar wat is het en hoe zet je het zakelijk in? Wat zijn Instagram Gidsen? In een Instagram gids kun je jouw favoriete inhoud op één plek bewaren. Dit kunnen je eigen berichten zijn of die van andere accounts. Instagram zegt dat ze hun gebruikers een manier
Instagram Music
Music voor Stories en Reels Instagram Music bestaat al even maar is na de introductie van Reels niet meer weg te denken! Maar wat als je de Music sticker niet (meer) hebt en je dus ook geen muziek kunt gebruiken voor je Reels? Dit kan aan een aantal dingen liggen. Er wordt gezegd dat Instagram Music niet beschikbaar is voor bedrijfsprofielen omdat zij commercieel gebruik maken van het platform. En dat heeft dan weer impact
Ken je dat opgejaagde gevoel dat je nog iets ‘moet’ plaatsen op Instagram, Facebook, LinkedIn etc.? En oh ja, welke afbeeldingen moet je erbij posten? Veel ondernemers die ik spreek, zeggen dat ze er niet aan toe komen om regelmatig iets te plaatsen op hun social media kanalen. Maar wat als je nu vooruit kunt plannen? Dat scheelt je een hoop stress wanneer je druk bent. En de kwaliteit van je berichten gaat omhoog als
Capilano Suspension Bridge Canada
Ik las deze week een stuk in De Volkskrant over het ‘bedrog’ op Instagram. De journaliste had zich laten ‘influencen’ tot het boeken van een Instagrammable huisje in de Ardennen. Het zag er allemaal perfect uit. Schapenvachtjes op de bank, houtkacheltje, stalen ramen van vloer tot plafond. Dé plek waar ze als gezin met twee kleine kinderen even bij zouden kunnen komen van de sleur van alledag. De tekst van de influencer over ideale omstandigheden
Open winkel
Ik had laatst een gesprek met een ondernemer over zijn marketing. Hij stelde dat Instagram wel leuk was maar niet direct business opleverde. In zijn branche werkte dat toch vooral ‘via via’. Vertrouwen Uit onderzoek blijkt dat mensen meerdere keren met je product of dienst in aanraking moeten komen voordat ze voor jou kiezen. De een doet een aankoop na 4 keer, de ander gaat pas met je in zee na 50 keer iets van